Markus FM

20988397_1770268979944921_1282660428585242396_o
Animador Sociocultural, MC, dinamitzador i speaker. Integrant de Blancs Wutan i SoundTímids. Es mou entre el Rap quotidià del Vallès i la mescla amb ritmes caribenys. Markus FM és un tot terreny i al nostre qüestionari infal·lible ha contestat així:

Com definiries el teu projecte amb dues frases?
Música per passar-ho bé i generar pensament crític.

Com va començar tot?
Per la meva germana que escoltava molt hip hop, després vam començar a escoltar-ne amb amics i més tard em va donar per escriure lletres.

Què vols ser quan siguis gran?
Ser una mica més jove. De totes maneres em veig treballant al món social, treballant amb persones.

Quina ha estat la teva gran fita?
Contagiar a molta gent del món del hip hop i el reggae a ser unxs supporters de l’escena com  jo. Una altra gran fita penso que va ser quan vaig presentar l’últim Sunset Empordà Festival. Tres dies sense parar amunt i avall, presentant, animant i amb un munt de sensacions fantàstiques i coneixent gent preciosa.

I la teva gran derrota?
El carnet de conduir que avui en dia encara se’m resisteix.

Per què moles?
I per què no?? Raper egarenc, autèntic supporter, speaker, agitador de masses, animador sociocultural, activista, calb, una mica pallasset. Tinc bons ingredients per molar?

Per què creus que t’han convidat a La Descomunal?
La gent que munta aquesta edició els hi agrada molt com faig de speaker als esdeveniments, a part amb algunxs comparteixo amistat. El hip hop és una gran família.

Quin és el tòpic d’artista en el que mai voldries caure?
Ser un guaperas cregut i pujat de fums.

Què entens per “èxit”?
Si amb el meu art influeixo almenys una persona, si sóc capaç de transmetre emocions i que les meves accions o cançons puguin canviar la realitat, per a mi això és tot un èxit.

Quin és el defecte que odies més en els altres
El menys-preu

Clàssics que t’acompanyaran sempre.
Una cançó de Ol’ Dirty Bastard que es diu Brooklyn Zoo per exemple, o la pel·lícula de Space Jam.

Algun pecat de joventut que -per sort- ja has superat.
Una vegada vaig robar un mega-tazo d’aquells totxos de la Matutano.

Confessa els teus plaers culpables.
Trepitjar un escenari. I també m’encanta la xocolata i la cervesa, però per separat.

Mata’m un mite 
Kevin Spacey

Amb qui t’agradaria col·laborar?
Amb qualsevol persona que tingui una mica d’afinitat i bon rollo, que m’agradi el que fa i a ell/ella també li agradi el que jo faig. Si són amics o amigues millor que millor.

Amb qui no col·laboraries ni per diners?
Amb racistes, feixistes, peperos, xenòfobs, masclistes, etc.

Quins són els teus herois de ficció?
Son Goku, Vegeta, Monkey D. Luffy, Wolverine.

Què vols trobar a La Descomunal?
Ja he participat d’alguna edició i espero trobar-me quelcom similar. Bona gent amb bones idees i ganes de compartir-les i aprendre dels demés en un ambient de creació i festa.

Una imatge de silenci? (ai perdó, se’ns ha colat).
Un cadàver xD

Deixa un comentari