Tanit Amorós

recitalTanit Amorós és el nom artístic d’Alba Alvarez. Poetessa des de fa més de deu anys, combina la seva passió per escriure amb el disseny gràfic, la música i altres formes d’expressió. Després de guanyar el Premi Verspoesia’12 de Terrassa, s’ha aventurat a dedicar-se més a escriure. El 21 de desembre de 2013 va sortir a la venda el se llibre Intuïció Poètica

Com definiries el teu projecte amb dues frases?
Escriure el que en un principi sembla que no es pugui traduir amb paraules. Jugar amb el lèxic, ajuntar paraules i conceptes que no s’havien ajuntat mai.

Com va començar tot?
Va començar, que jo recordi, quan tenia 16 anys, però crec que abans ja escrivia. Escrivia per entendre’m, i després va resultar que altra gent també s’entenia quan llegia els poemes.

Què vols ser quan siguis gran?
Artista, no sé de què ni com perquè hi ha varies idees que em ronden pel cap però anirem investigant fins a aconseguir-ho. Ja ho veurem més endavant si ens tornem a trobar i tinc un altre progecte diferent a les mans.

Quina ha estat la teva gran fita?
No ha sigut l’única gran fita, però, una d’elles de les quals tinc molt bon record tant del procés per arribar-hi i la feina feta com del resultat, és l’ autopublicació del meu llibre “Intuïció Poètica”

I la teva gran derrota?
No en recordo cap, la veritat. Crec que les derrotes no ho són si continues caminant cap al teu objectiu.

Per què moles?
Hi haurà gent que li agradarà el que faig i gent que no. Hi ha gent que m’ha acompanyat quan feia recitals i que ha format part del projecte del llibre, i, pel que m’han dit, puc agradar com a artista perquè sóc espontània i senzilla a l’hora d’expressar les emocions i pensaments en les poesies.

Per què creus que t’han convidat a La Descomunal?
La veritat és que va ser una sorpresa molt agradable que em convidessin a formar part. I estic encantada de poder aportar el que sé i el que estic aprenent a nivell artístic. Suposo que m’han convidat, simplement, per a formar-ne part i donar-me l’oportunitat de conèixer altres artistes i crear nous projectes.

Quin és el tòpic d’artista en el que mai voldries caure?
Acabar fent un producte només per vendre, però sense un fons, un perquè, una essència. Fer-ho sense passió.

Què entens per “èxit”?
Per mi l’èxit és quan em sento satisfeta d’un objectiu assolit i en gaudeixo. Ja pot ser una gran fita, o una simple activitat que m’havia proposat fer.

Quin és el defecte que odies més en els altres?
Odiar odiar, no ho odio, em fa enfadar molt quan algú no compleix el que promet i no hi ha cap motiu aparent per a no haver-ho assolit.

Clàssics que t’acompanyaran sempre.
Potser és típic però m’encanta llegar els poemes de Machado, m’hipnotitza.

Algun pecat de joventut que -per sort- ja has superat.
No en recordo cap ara mateix. Ja fa temps que he deixat de pensar en la meva joventut. Bé, encara sóc jove, no fotem! Però bé, ja m’entens.

Confessa els teus plaers culpables.
No em sento culpable de sentir plaer. Tampoc no en tinc cap que sigui gaire secret…

Mata’m un mite
(no en tinc)

Amb qui t’agradaria col·laborar?
Amb grans artistes actuals de la il·lustració

Amb qui no col·laboraries ni per diners?
Amb gent amb mal gust

Quins són els teus herois de ficció?
No en tinc

Què vols trobar a La Descomunal?
Vull trobar un grup d’artistes amb els que pugui compartir idees que em ronden pel cap i, potser, fer-les realitat.

Deixa un comentari

