Marina Figueres

marina figueresLa Marina Figueres és una jove fotògrafa que busca la sensibilitat en la imatge analògica, en el blanc i negre, en el vellut del contrast de la llum i l’ombra. Té els còmplices adequats i, com ella mateixa diu, no té por a provar coses noves. Si la seguiu a Facebook, veureu fotografies personals, arriscades, poètiques, a les quals afegeix una banda sonora. 

Com definiries el teu projecte amb dues frases?
Encara no tinc un projecte definit. Vaig fent petites coses a mesura que se m’il·lumina la bombeta.

Com va començar tot?
Doncs ara farà 4 anys més o menys, quan vaig agafar una càmera analògica per primer cop.

Què vols ser quan siguis gran?
Encara no ho tinc gaire clar. Tinc altres hobbies a part de la fotografia que no m’importaria dedicar-me.

Quina ha estat la teva gran fita?
Ara fa dos anys vaig fer la meva primera exposició de fotos.

I la teva gran derrota?
No considero que hagi tingut encara cap derrota.

Per què moles?
Perquè veig coses que altra gent no veu.

Per què creus que t’han convidat a La Descomunal?
Per deixar-me conèixer.

Quin és el tòpic d’artista en el que mai voldries caure?
Que els estudiants d’art només fem que rascar-nos els… Això.

Què entens per “èxit”?
Quan un mateix aconsegueix allò tant desitjat.

Quin és el defecte que odies més en els altres?
L’egocentrisme, el JO rotund.

Clàssics que t’acompanyaran sempre.
Amy Winehouse, Christopher McCandless, Jamie Collum, Chema Madoz…

Algun pecat de joventut que -per sort- ja has superat.
La por a provar coses noves.

Confessa els teus plaers culpables.
M’agrada la olor dels objectes nous acabat de comprar, menjo directament de l’olla i canto molt fort quan estic sola a casa.

Mata’m un mite
Qualsevol amb una càmera pot ser fotògraf…

Amb qui t’agradaria col·laborar?
M’agradaria formar part d’un grup de música.

Amb qui no col·laboraries ni per diners?
Amb qualsevol campanya publicitària de moda.

Quins són els teus herois de ficció?
Sakura

Què vols trobar a La Descomunal?
Artistes, o no, amb qui poder compartir opinions.

Una imatge de silenci (ai perdó, se’ns ha colat).
Una fotografia contrastada en blanc i negre d’un cos nu.

Deixa un comentari

