Ramon B. Souza

ramon
En Ramon va néixer un 23 d’abril ara fa 23 anys, al Brasil. Poc després ja feia les seves primeres passes a Terrassa. Des de ven petit va fer de la cultura la seva religió i va adoptar al cinema com a company de vida. Rebutjava el futbol a l’hora de pati i dormia imaginant mil mons mentre era a classe. Ha anat evolucionant de manera autodidacta amb l’objectiu de transmetre emocions amb els curts que va preparant mentre es guanya la vida en un dels pocs videoclubs amb personalitat que encara resisteixen. Ell és una barreja de talent, inquietud i sensibilitat.

Com definiries el teu projecte amb dues frases?
Direcció i escriptura de cinema procurant que sigui un cinema personal, amb missatge. Allunyat de parafernàlia.

Com va començar tot?
Jo de petit era un aficionat a la NBA. De fet, volia ser jugador però hi havia un problema, se’m donava fatal. Vaig anar substituint el bàsquet per les pel·lícules. El meu pare em regalava VHS i jo vaig començar a encuriosir-me. En certa manera, era una forma de recordar-lo a ell -va morir quan jo tenia 10 anys-.

Què vols ser quan siguis gran?
Bon director i guionista. Vull ser-ho gràcies a la meva inquietud, a culturitzar-me. No vull caure mai en la banalitat.

Quina ha estat la teva gran fita?
Crec que arribarà aquest abril ja que podré gravar el meu tercer curt als Pirineus. Es tracte ja d’un nivell més alt.

I la teva gran derrota?
Professionalment no crec haver-ne patit cap. Potser només petites decepcions. Personalment les meves derrotes segurament han estat la manca de positivisme i el no saber relativitzar. És quelcom en el que treballo dia a dia.

Per què moles?
Perquè puc transmetre bon rollo. Si m’ho proposo, molt bon rollo. Crec que tinc talent i coses a ensenyar.

Per què creus que t’han convidat a La Descomunal?
Per la meva actitud inquieta i pel fet d’haver estat autodidacte. Cinematogràficament m’he format pel meu compte i això genera interès.

Quin és el tòpic d’artista en el que mai voldries caure?
La veritat és que mai he pensat en això. M’interessa el que vull fer i com vull fer-ho.

Què entens per “èxit”?
El que ara entenc per èxit segurament canvii d’aquí 30 anys. Actualment són coses així: acabar els curts que tinc en ment, presentar-los a festivals, tenir cert renom amb el temps… Intueixo, però que d’aquí 30 anys la descoberta de l’èxit no tindrà res a veure amb quelcom professional.

Quin és el defecte que odies més en els altres?
Podem deixar aquesta pregunta per d’aquí cinc minuts…?

Clàssics que t’acompanyaran sempre.
La música clàssica (el meu estímul principal), ‘Doce hombres sin piedad’ o tot el que fa Sidney Lumet amb un ritme narratiu brutal, ‘Cadena perpetua’ i l’Expressionisme Alemany.

Algun pecat de joventut que -per sort- ja has superat.
Ser un automarginat egocèntric.

Confessa els teus plaers culpables.
Honestament, crec que sempre he tingut bon gust. Potser haver-me comprat (haver fet comprar a ma mare) una samarreta de l’NBA i portar-la a tot arreu on anava…

Mata’m un mite
‘Amelie’ mereix ser cremada a la foguera

Amb qui t’agradaria col·laborar?
M’encantaria treballar amb Scorsese

Amb qui no col·laboraries ni per diners?
No he arribat a sentir tan odi per ningú com per no poder col·laborar-hi ni per diners. Potser diria Telecinco, però a canvi de MOLTS diners i per qüestions de supervivència segurament ho faria.

Quins són els teus herois de ficció?
Sens dubte Dràcula, perquè representa el millor antiheroi, Indiana Jones (vaig créixer amb ell) i tots els científics de ‘Las Montañas de la Locura’.

Què vols trobar a La Descomunal?
Moltíssima gent interessant, d’aquella que vol menjar-se el món.

Una imatge de silenci? (ai perdó, se’ns ha colat)

 

Deixa un comentari

