Anna Fernández

anna fernandezL’Anna Fernández és una d’aquelles persones que mai serà el centre d’atenció, però des de darrere les bambolines ha fet i fa una tasca important per a la música independent. A part de donar una oportunitat a grups que no coneix ni sa mare, l’Anna ha organitzat cicles de concerts al bar musical Velcro, totalment gratuïts. Militant incansable d’aquest gènere musical, no es va rendir malgrat alguna proposta no arribés a les 10 persones de públic. Els inicis sempre són durs. Col·labora també a la programació de L’Espai Vapor de Festa Major, i ara té més sort amb les quantitats de públic, des que col·labora amb el Sofar Sounds Barcelona. Tanta sort, que a cada edició han de deixar gent a fora.

 

Com definiries el teu projecte amb dues frases?
És la oportunitat única de viure música en directe en llocs poc usuals com pisos i cases particulars. Els noms dels grups són secrets, els convidats els descobreixen la mateixa nit del concert.

Com va començar tot?
A través d’una amiga que viu a Londres vaig conèixer a la Mary Elizabeth, ella coneixia el projecte i voliafer-lo a Barcelona, vam quedar i em va explicar tot. La idea era provar com sortia, després del primer concert em vaig adonar que valia la pena i que volia seguir endavant.

Què vols ser quan siguis gran?
De gran? Ser no ho sé ben bé, però sé que el que voldria és poder viure del que m’agrada, com no, de la música. Poder dedicar-me plenament a alguna cosa que m’apassioni. Mentrestant seguirem somiant. És gratis,no?

Quina ha estat la teva gran fita?
Dubto de si es pot descriure com a gran fita però si més no estic contenta d’haver iniciat un projecte com Sofar Sounds Barcelona des de 0 i que sigui el que és actualment després d’un any i mig. Ha crescut l’equip, el bagatge i les vivències. Creiem que anem per bon camí.

I la teva gran derrota?
Potser gran derrota no sé si seria però m’hagués agradat que certs projectes que vaig intentar dur a terme a Terrassa, com per exemple Niu en Viu, haguessin tingut més continuïtat. Però bé, m’emporto molts records i de tot se n’aprèn, està clar. No descarto reprendre-ho en un futur.

Per què moles?
Perquè tot i les dificultats no he tirat la “tovallola” i m’he guiat més per la il·lusió i les ganes de fer.

Per què creus que t’han convidat a La Descomunal?
Perquè tot i que ara el projecte al que hi dedico més temps està ubicat a Barcelona, les arrels tiren. Tot va començar aquí i seguiré vinculada a la ciutat treballant per tirat endavant iniciatives com l’Espai Vapor.

Quin és el tòpic d’artista en el que mai voldries caure?
Que se’t pugin els fums i oblidis com vas començar i qui et va ajudar.

Què entens per “èxit”?
Aconseguir que allò que fas importi.

Quin és el defecte que odies més en els altres?
No posar-se en la pell dels altres, no pensar com es poden sentir davant de les teves accions o actituds. No m’agrada tampoc la gent que s’aprofita de la feina i els èxits dels altres.

Clàssics que t’acompanyaran sempre.
Els Beach Boys, Los Planetas i la Velvet Underground.

Algun pecat de joventut que -per sort- ja has superat.
Escoltar cassettes de Bom Bom Chip (seria més aviat d’infància) i les pelis dolentes d’adolescents.

Confessa els teus plaers culpables.
La xocolata negra i dormir.

Mata’m un mite
Allò de que “les segones parts mai van ser bones”. Suposo que hi estareu d’acord, no?

Amb qui t’agradaria col·laborar?
Musicalment es fan tantes coses interessants actualment que em seria difícil dir noms!

Amb qui no col·laboraries ni per diners?
Amb cap polític ni amb ningú que faci “electrolatino”.

Què vols trobar a La Descomunal?
Vull trobar gent i projectes interessants. Veure que mou i que es mou a Terrassa culturalment.

Una imatge de silenci? (ai perdó, se’ns ha colat)

Anuncis

Deixa un comentari

