La gola del llop

goladelllopDarrere La gola del llop hi ha en Víctor Jiménez que, a banda de portar des de 2007 un programa musical a Radio Municipal Terrassa dedicat a la música rock, metal, punk i trash, entre d’altres variants de la música maleïda, pretén donar a conèixer les diferents novetats musicals i discogràfiques dins d’aquest camp que l’ocupa. Si parem bé les orelles no només podrem escoltar bona música (o descobrir-ne de nova), sinó també estar al cas dels diferents esdeveniments i concerts d’arreu, conèixer-ne curiositats i noves adquisicions. La gola del llop no tan sols brinda un tipus de música cada dimecres a la mitjanit, sinó que aposta per grups novells. És un espai d’oportunitat i debat. Això sí, molt fort, molt alt i sense massa pèls a la llengua.

Com definiries el teu projecte amb dues frases?
Va néixer quan vaig començar a treballar a la ràdio. Vaig veure la necessitat d’un programa “pels heavys”, una música que no tenia representació.

Com va començar tot?
El David Traver feia el programa de ràdio ‘De Prop’ i ell em va animar. Em va ensenyar com fer un projecte, el vaig presentar, em van dir que sí, i aquí estic.

Què vols ser quan siguis gran?
Estic estudiant filosofia, així que potser dedicar-me a la docència. També tinc ganes d’escriure, estic acabant la meva primera novela…

Quina ha estat la teva gran fita?
Que el programa arribés a esdevenir realment un servei públic. Faig un programa de heavy perquè crec que cal, que no hi ha representació d’aquest tipus de música. És molt minoritari.

I la teva gran derrota?
No sabria dir-te, tinc memòria sel·lectiva. Qüestió de supervivència suposo.

Per què moles?
Tinc iniciativa i inquietuds, busco portes i en trobo.

Per què creus que t’han convidat a La Descomunal?
Pel meu paper de difusió de la música, en concret del heavy metal, perquè també  és una forma de fer ciutat. Fer ciutat és fer cultura… a la gola.

Quin és el tòpic d’artista en el que mai voldries caure?
Kurt Cobain, és una llàstima que no sabés  disfrutar de la vida.

Què entens per “èxit”?
Perdurar en els records de la gent. Posar-me fites i assolir-les. Èxits petits i puntuals que alimenten l’autoestima.

Quin és el defecte que odies més en els altres?
Avantposar-se un mateix als altres, pagant qualsevol preu.

Clàssics que t’acompanyaran sempre.
La Velvet Underground, Led Zeppelin, Iron Maiden, Pink Floyd, Nirvana, Jefferson Airplane, mil més…

Orwell, Herman Hesse, William Burroughs, Marx, Lenin.

Blade runner, star wars, El padrino 1 i 2, scarface, Willow, Alien, Nosferatu (la de Herzog), el Resplandor, els Goonies

Rayuela, El perfume, 1984, La metamorfosi, Platero y yo, Justine.

Algun pecat de joventut que -per sort- ja has superat.
Menjar carn i peix.

Confessa els teus plaers culpables.
El coleccionisme d’Star Wars, es una pijada totalment prescindible…

Mata’m un mite
Pablo Iglesias. I no te’n diré res.

Amb qui t’agradaria col·laborar?
Bruce Dickinson (Iron Maiden), està fent un programa de ràdio i m’agrada com parla. És un “cinquentón” amb el cap ben amoblat. La Beatriz Preciado, també la trobo una paia amb un discurs interessantíssim sobre ètica dels cossos, gènere i poder, m’encantaria xerrar-hi. O el Buenafuente.

Amb qui no col·laboraries ni per diners?
Amb cap de la caverna mediàtica, podria arribar a desquiciar-me

Quins són els teus herois de ficció?
Pipi Calzaslargas, Darth Vader.

Què vols trobar a La Descomunal?
Projectes, persones interessants, noves formes de treballar que m’ajudin a obrir-me o pensar coses diferents.

Una imatge de silenci? (ai perdó, se’ns ha colat)

Anuncis

Deixa un comentari

